Arama
Google Translate
En son konular
Köşe Yazarlari
Yazarlar
Zehra Eriş
Emin Acar
Dr. Abdullah Bakır
Türkan Aka
Admin
Kenan Gürağaç
Moderatörler
Mod - Hedrox Abdülmenaf Akar
Mod - Sys Engin Akar
En iyi yollayıcılar
mod-sys | ||||
Mod-Hedrox | ||||
Admin | ||||
hesna | ||||
resimogretmeni | ||||
yavuz sultan selim | ||||
jal | ||||
fatih_1453 | ||||
zehra hoca | ||||
acartürk |
Sosyal yer imi
Sosyal bookmarking sitesinde Uluborlu lisesi forumu adresi saklayın ve paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde Uluborlu lisesi forumu adresi saklayın ve paylaşın
Istatistikler
Toplam 219 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: ali03
Kullanıcılarımız toplam 750 mesaj attılar bunda 535 konu
Anahtar-kelime
Fizik Sorusu
2 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Fizik Sorusu
Bu soru Kopenhagen daki bir Üniversitenin fizik sınavından alınmıştır:
"Bir gökdelenin yüksekliğini barometre ile nasıl
bulursunuz, anlatınız."
Öğrencilerden birinin cevabi: "Barometrenin ucuna bir ip bağlarsınız.
sonra gökdelenin tepesinden asıp sallarsınız. Barometre yere
değdiğinde
ipin boyuyla barometrenin boyunun toplamı gökdelenin yüksekliğini
verecektir." Bu oldukça orijinal cevap hocayı çileden
çıkartmaya yetti ve öğrenci dersten kaldı. Öğrenci cevabinin doğruluğu konusunda
itirazda bulundu ve Üniversite durumu çözmek için başka bir hoca gönderdi.
Bu noktada öğrenci hakkında ne düşünürdünüz? Sizin
kararınız ne olurdu ?
Çocuk kalmalı mi geçmeli mi ?
Yeni hoca, cevabın aslında doğru olduğuna fakat kayda
değer bir fizik bilgisinin varlığını göstermediğine karar verdi. Sorunu
çözmek üzere ;
Öğrencinin en azından asgari bir temel fizik bilgisi olup olmadığını
anlamak için ona altı dakika vererek sorunun sözlü cevabını vermesi
kararını aldı. İlk beş dakika genç sessizliğe gömüldü. Alnı
düşünceden kırış kırış olmuştu. Hoca zamanın tükenmekte olduğunu
hatırlattığında genç çeşitli cevaplarının olduğunu fakat hangisini kullanacağına karar
veremediğini söyledi. Tekrar acele etmesi tavsiye edilince genç söyle
cevapladı:
"İlk olarak, barometreyi gökdelenin tepesine çıkartıp
kenarından aşağı bırakıp yere inene kadar geçen süreyi ölçersiniz. Binanın
yüksekliği (H=0.5 x g x t kare) formülü uygulanarak hesaplanabilir. Fakat
barometre için kotu bir seçim..."
"Veya güneş parlıyorsa, barometrenin yüksekliğini
ölçersiniz. Sonra onu bir yere dikip gölge uzunluğunu ve sonra da gökdelenin gölge
uzunluğunu
ölçebilirsiniz. Bundan sonrası basit bir orantıyı çözmek olacaktır"
"Fakat bu konuda gök bilimsel bir cevap istiyorsanız
barometrenin ucuna bir sicim bağlayıp onu bir sarkaç gibi sallandırabilirsiniz;
önce yer seviyesinde daha sonra da gökdelenin tepesinde. Yüksekliği
T=2pi kare kök (I /g) formülündeki farktan yararlanarak bulabilirsiniz."
"Yahut da gökdelenin dışarısında bir yangın çıkış merdiveni varsa
barometreyi bir cetvel gibi kullanarak yukarıya çıkarken gökdelenin boyunu
barometre yüksekliği biriminden sayıp bunları toplayabilirsiniz."
"Eğer ille de SIKICI olmak istiyorsanız, tabii
ki barometre ile gökdelenin tepesindeki ve yer seviyesindeki basıncı
ölçer milibar cinsinden çıkan farkı feet'e çevirebilirsiniz ve yüksekliği
bulursunuz."
"Ancak bizler daima zihnin bağımsızlığı ve bilimsel metotlar kullanma konusunda teşvik edildiğimiz içindir ki en iyi yol şüphesiz hademenin kapısını çalmak ve yeni bir barometre isteyip istemediğini sorarak gökdelenin yüksekliğini söylemesi durumunda ona bu barometreyi vereceğimizi söylemek olurdu."
Simdi genci dinledikten sonra hala ayni şeyi mi
düşünüyorsunuz ? Geçmeli
mi kalmalı mı ?
Öğrencinin adi : Niels Bohr, Fizik'te Nobel ödülü kazanan tek Danimarkalı.
"Bir gökdelenin yüksekliğini barometre ile nasıl
bulursunuz, anlatınız."
Öğrencilerden birinin cevabi: "Barometrenin ucuna bir ip bağlarsınız.
sonra gökdelenin tepesinden asıp sallarsınız. Barometre yere
değdiğinde
ipin boyuyla barometrenin boyunun toplamı gökdelenin yüksekliğini
verecektir." Bu oldukça orijinal cevap hocayı çileden
çıkartmaya yetti ve öğrenci dersten kaldı. Öğrenci cevabinin doğruluğu konusunda
itirazda bulundu ve Üniversite durumu çözmek için başka bir hoca gönderdi.
Bu noktada öğrenci hakkında ne düşünürdünüz? Sizin
kararınız ne olurdu ?
Çocuk kalmalı mi geçmeli mi ?
Yeni hoca, cevabın aslında doğru olduğuna fakat kayda
değer bir fizik bilgisinin varlığını göstermediğine karar verdi. Sorunu
çözmek üzere ;
Öğrencinin en azından asgari bir temel fizik bilgisi olup olmadığını
anlamak için ona altı dakika vererek sorunun sözlü cevabını vermesi
kararını aldı. İlk beş dakika genç sessizliğe gömüldü. Alnı
düşünceden kırış kırış olmuştu. Hoca zamanın tükenmekte olduğunu
hatırlattığında genç çeşitli cevaplarının olduğunu fakat hangisini kullanacağına karar
veremediğini söyledi. Tekrar acele etmesi tavsiye edilince genç söyle
cevapladı:
"İlk olarak, barometreyi gökdelenin tepesine çıkartıp
kenarından aşağı bırakıp yere inene kadar geçen süreyi ölçersiniz. Binanın
yüksekliği (H=0.5 x g x t kare) formülü uygulanarak hesaplanabilir. Fakat
barometre için kotu bir seçim..."
"Veya güneş parlıyorsa, barometrenin yüksekliğini
ölçersiniz. Sonra onu bir yere dikip gölge uzunluğunu ve sonra da gökdelenin gölge
uzunluğunu
ölçebilirsiniz. Bundan sonrası basit bir orantıyı çözmek olacaktır"
"Fakat bu konuda gök bilimsel bir cevap istiyorsanız
barometrenin ucuna bir sicim bağlayıp onu bir sarkaç gibi sallandırabilirsiniz;
önce yer seviyesinde daha sonra da gökdelenin tepesinde. Yüksekliği
T=2pi kare kök (I /g) formülündeki farktan yararlanarak bulabilirsiniz."
"Yahut da gökdelenin dışarısında bir yangın çıkış merdiveni varsa
barometreyi bir cetvel gibi kullanarak yukarıya çıkarken gökdelenin boyunu
barometre yüksekliği biriminden sayıp bunları toplayabilirsiniz."
"Eğer ille de SIKICI olmak istiyorsanız, tabii
ki barometre ile gökdelenin tepesindeki ve yer seviyesindeki basıncı
ölçer milibar cinsinden çıkan farkı feet'e çevirebilirsiniz ve yüksekliği
bulursunuz."
"Ancak bizler daima zihnin bağımsızlığı ve bilimsel metotlar kullanma konusunda teşvik edildiğimiz içindir ki en iyi yol şüphesiz hademenin kapısını çalmak ve yeni bir barometre isteyip istemediğini sorarak gökdelenin yüksekliğini söylemesi durumunda ona bu barometreyi vereceğimizi söylemek olurdu."
Simdi genci dinledikten sonra hala ayni şeyi mi
düşünüyorsunuz ? Geçmeli
mi kalmalı mı ?
Öğrencinin adi : Niels Bohr, Fizik'te Nobel ödülü kazanan tek Danimarkalı.
mod-sys- Moderatör
-
Mesaj Sayısı : 365
Yaş : 32
Nerden : İNHİSAR
Points : 3713
Reputation : 219
Kayıt tarihi : 12/03/09
Geri: Fizik Sorusu
ty paylaşım için
Mod-Hedrox- Moderatör
-
Mesaj Sayısı : 325
Yaş : 32
Nerden : İnhisar
Lakap : Mermerci
Points : 2038
Reputation : 230
Kayıt tarihi : 19/03/09
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Ekim 14, 2011 7:23 pm tarafından ApoLgo
» kiraz festivali resimleri yok
Paz Tem. 04, 2010 3:01 pm tarafından alevcik
» geldim bnde=)
Perş. Haz. 17, 2010 10:42 pm tarafından Mod-Hedrox
» özgür irademiz yoktur
C.tesi Mayıs 08, 2010 4:39 pm tarafından fgfg
» Yeni Üye Oldm
C.tesi Mart 06, 2010 3:40 pm tarafından ceroks
» Uluborlu kiraz festivali ve yağlı güreşleri resimleri
Ptsi Şub. 01, 2010 7:39 pm tarafından jal
» Resim resim Uluborlunun Tarihi kokusu
Ptsi Şub. 01, 2010 7:35 pm tarafından jal
» Uluborlunun eşsiz tarihi
Ptsi Şub. 01, 2010 7:34 pm tarafından jal
» Felsefe Bölümü
Ptsi Şub. 01, 2010 7:22 pm tarafından jal